FAQ - najczęstsze pytania

1. Nie znajduję na stronie zagranicznej uczelni informacji o kursach oferowanych w j. angielskim, co w takiej sytuacji mogę zrobić?

- upewnij się, że sprawdziłeś zakładki dedykowane studentom zagranicznym - academic offer/ degree/studies/courses for foreign/exchange/prospective/incoming/Erasmus students. Jeśli nadal nie możesz znaleźć kursów, skontaktuj się bezpośrednio z osobą/biurem wyznaczonym na zagranicznej uczelni do kontaktu dla zagranicznych studentów/studentów Erasmus. 

2. Czy Aneks do Podania o wyjazd - Propozycja Porozumienia o programie studiów mogę przygotować korzystając z oferty edukacyjnej z bieżącego roku?

- tak, ale tylko w takiej sytuacji jeśli uczelnia zagraniczna nie opublikowała jeszcze oferty obowiązującej na kolejny rok akademicki.

3. Czy finansowanie, które otrzymam w ramach programu Erasmus+ pokryje wszystkie koszty pobytu na wyjeździe?

- stypendium wypłacane w ramach Programu Erasmus+, to jedynie dofinasowanie wyjazdu i student musi mieć świadomość, że może będzie musiał dołożyć swoje oszczędności.

4. Czy otrzymam zwrot pieniędzy za zakupione bilety lub za zakwaterowanie?

- uczelnia nie zwraca kosztów biletu oraz zakwaterowania; student otrzymuje stypendium, zgodnie ze stawkami dla poszczególnych grup krajów, w ramach tego stypendium student pokrywa wszelkie koszty związane z wyjazdem. 

5. Chcę pojechać do Włoch, moim głównym językiem studiowania będzie angielski, ale uczę się j. włoskiego w szkole językowej. Nie posiadam jednak żadnego zaświadczenia stwierdzającego poziom znajomości języka lokalnego. W jaki sposób mogę zdobyć punkty w procesie kwalifikacyjnym za znajomośc języka lokalnego?

- przedstawiając zaświadczenie, które może wystawić szkoła językowa, w której odbywają się lekcje stwierdzające okres nauki i w jakiej grupie student się uczy.

6. Czy dokumenty rekrutacyjne muszę złożyć osobiście w biurze?

- Nie. Wystarczy, że komplet dokumentów rekrutacyjnych przekaże koleżanka/kolega (nie ma potrzeby sporządzania upoważnienia). Należy się upewnić, że dokumenty są podpisane. Komplet podpisanych dokumentów można też wysłać pocztą. Należy pamiętać o tym, że tylko komplet dokumentów jest brany pod uwagę w procesie kawalifikacyjnym.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.