Pełnomocnicy Rektora

Pełnomocnik Rektora ds. Współpracy Międzynarodowej

ks. dr Leszek Gęsiak SJ

  • nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi podmiotami zewnętrznymi, które mogą zaowocować poszerzeniem możliwości współpracy w zakresie naukowo-dydaktyczno-badawczym Uczelni,
  • współpraca z międzynarodowymi organizacjami kościelnymi/jezuickimi, których uczelnia jest członkiem oraz innymi podmiotami międzynarodowymi,
  • współpraca z Rektorem  w zakresie tworzenia wizerunku Uczelni
  • realizacja innych zadań zleconych przez Rektora AIK w zakresie objętym obowiązkami

 

Pełnomocnik Rektora ds. Polityki Senioralnej

dr hab. Ewa Kucharska, prof. AIK

  • koordynowanie działań mających na celu stworzenie warunków do pełnego uczestnictwa osób starszych w przewidzianych dla nich obszarach życia akademickiego Akademii Ignat
  • organizowanie i prowadzenie badań naukowych z zakresu rozpoznawania potrzeb osób starszych i możliwości ich zapobiegania,
  • koordynowanie i organizowanie kursów prowadzonych w ramach Fundacji Ignatianum, a dotyczących szkoleń dla osób zajmujących się osobami starszymi,
  • podejmowanie i koordynowanie współpracy z:
    • administracją rządową przy realizacji zadań dotyczących polityki senioral
    • osobami odpowiedzialnymi za wdrażanie polityki senioralnej województwa małopolskiego i śląskiego
    •  instytucjami i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób starszych
  • udzielanie konsultacji przy poszukiwaniu możliwości pozyskania środków finansowych.

 

Pełnomocnik Rektora ds. Absolwentów

mgr Igor Solarz

  • przedstawienie Rektorowi Ignatianum propozycji działań w zakresie budowania relacji z absolwentami Ignatianum oraz realizacja tych działań;
  • inicjonowanie i koordynacja współpracy z innymi ośrodkami akademickimi, szczególnie w zakresie wymiany doświadczeń i budowy dobrych praktyk;
  • organizowanie działalności informacyjnej i szkoleniowej oraz upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie budowania relacji z absolwentami;
  •  współpraca z władzami uczelni i wydziałów w zakresie realizacji podejmowanych działań;
  • współdziałanie z Akademickim Biurem Karier, Biurem Promocji Ignatianum oraz Fundacją Ignatianum, szczególnie w zakresie inicjowania nowych form współpracy z absolwentami;
  • koordynacja tworzenia strony internetowej dla absolwentów Ignatianum
  • tworzenie projektów dokumentów wewnątrzuczelnianych dotyczących powierzonych zadań
  • wykonywanie innych zadań powierzonych przez Rektora Ignatianum.

 

Pełnomocnik Rektora ds. Społecznych

mgr Tomasz Konturek

  • Koordynacja i inicjowanie działań o charakterze społecznym i historyczno-kulturalnym.
  • Utrzymywanie stałego kontaktu z instytucjami samorządowymi i centralnymi m.in. Małopolskim Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, Urzędem Miasta Krakowa, w celu wspólnego prowadzenia projektów
  • Współpraca ze środowiskami Polonii i Polaków mieszkających za granicami RP
  • Współpraca z innymi organizacjami i instytucjami społecznymi, charytatywnymi i organizacjami pozarządowymi w obszarach zgodnych z działalnością Uczelni i instytucji uczelnianych.

 

Pełnomocnik Rektora ds. Społecznej Odpowiedzialności Uczelni

dr Jarosław Kucharski

  • Koordynowanie praktyk z zakresu SOU na całej Uczelni oraz wśród podmiotów powiązanych, takich jak Fundacja Ignatianum,
  • zbieranie informacji we wszystkich jednostkach AIK na temat podejmowanych inicjatyw w zakresie SOU,
  • monitorowanie działań w zakresie SOU,
  • raportowanie praktyk SOU zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative, w szczególności:
    • przygotowywanie materiałów do publikacji na stronę internetową AIK,
    • przygotowanie raportów CSR (Corporate Social Responsibility - Społeczna odpowiedzialność biznesu),
  • identyfikację oczekiwań interesariuszy w zakresie SOU,
  • współpracę z jednostkami organizacyjnymi AIK w celu usprawnienia wdrażania  i raportowania praktyk SOU, np. organizację warsztatów i szkoleń dotyczących SOU, pomoc przy wdrażaniu praktyk SOU
  • wypracowanie (wraz z Władzami AIK) wytycznych dotyczących działań SOU (np.: instrukcja compliance, zalecenia dotyczące green events, zalecenia dla kontrahentów i współpracowników AIK itp.),
  • współpracę z innymi uczelniami w ramach promowania i wdrażania praktyk SOU,
  • wsparcie dla inicjatyw studenckich w ramach SOU,
  • doradztwo dla podmiotów wdrażających praktyki z zakresu SOU i CSR.