Strona główna Uczelnia Projekty Erasmus Plus UIK Szkolnictwo wyższe: CHANCES
Szkolnictwo wyższe: CHANCES
Wsparcie Komisji Europejskiej dla produkcji tej publikacji nie stanowi poparcia dla treści, które odzwierciedlają jedynie poglądy autorów, a Komisja nie może zostać pociągnięta do odpowiedzialności za jakiekolwiek wykorzystanie informacji w niej zawartych.
Program Erasmus Plus
Akcja 2. Szkolnictwo Wyższe. Partnerstwa strategiczne na rzecz szkolnictwa wyższego
Tytuł projektu: Climate CHANge related to Catholic Education as Subject in the Higher Education Programmes of Education science
Akronim projektu: CHANCES
Strona projektu: CHANCES
Nr grantu: 2020-1-ES01-KA203-083010
Okres realizacji: 1.10.2020 - 30.09.2022
Kwota dofinansowania: 265.331,00 EUR
Kwota dla AIK: 41.958,00 EUR
W projekcie biorą udział:
UNIVERSITAT INTERNACIONAL DE CATALUNYA - UIC - główny koordynator
AKADEMIA IGNATiANUM W KRAKOWIE- AIK
DOCUMENTA CREACIONES MULTIMEDIA AVANZADAS SL - MYD
LIBERA UNIVERSITA MARIA SS. ASSUNTA DI ROMA - LUMSA
Włączenie tematyki zmian klimatycznych do nauczania religii jako element akademickich programów kształcenia nauczycieli.
Istnieje pilna potrzeba wprowadzenia tematu zmian klimatycznych do programu nauczania w szkołach podstawowych. Zaangażowanie dzisiejszych uczniów będzie miało kluczowe znaczenie w walce ze zmianami klimatycznymi w następnych dziesięcioleciach.
UE włącza cele zrównoważonego rozwoju ONZ do swojej strategii na rzecz „młodzieży i świata”, a rządy, w tym rządy Hiszpanii, Polski i Włoch, zatwierdziły krajowe strategie włączania tematyki zmian klimatycznych do programów nauczania w systemach edukacji na poziomach podstawowym i średnim.
Innowacyjność projektu CHANCES polega na tym, że przekaz religijny powiązany z wiedzą naukową może skuteczniej kształtować umysły i działania dzieci. Dla uzyskania tego efektu potrzebne jest nauczanie religii przyjazne dla środowiska.
Projekt obejmuje opracowanie akademickiego programu nauczania oraz e-portfolio. Aktualizacja nauczania religii katolickiej w świetle obecnego stanu wiedzy na temat zmian klimatycznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod dydaktycznych ma za zadanie przygotowanie przyszłych nauczycieli do rozwijania kompetencji uczniów oraz ich osobistego zaangażowania w zakresie działań na rzecz klimatu.
Aby osiągnąć cele projektu, wszyscy partnerzy wnoszą niezbędną wiedzę:
• Znajomość technik analizy danych zastanych i badań terenowych.
• Doświadczenie w sektorze edukacji i kontakt z sieciami instytucji szkolnictwa wyższego, decydentami oraz z formalnym systemem edukacji przedszkolnej, podstawowej i średniej (szkoły, nauczyciele, uczniowie).
• Doświadczenie w kształceniu w zakresie zmian klimatycznych i / lub religii katolickiej.
• Doświadczenie w kształceniu hybrydowym i elearningowym zorientowanym na studenta.
• Wiedza w zakresie zapewniania jakości materiałów szkoleniowych.
Projekt ma na celu wytworzenie dwóch rezultatów naukowych:
Rezultat naukowy nr 1: Zorientowany na przyszłość program nauczania w szkolnictwie wyższym, aby dowiedzieć się, jak nauczać CC & CA w formalnym przedmiocie katolickiej edukacji religijnej
Program kursu "Ekologia intergalna w katechezie"
Termin realizacji: 1.10.2020- 30-06 2021
Rezultat naukowy nr 2 - ePortfolio z e-learningiem i materiały dydaktyczne
Termin realizacji: 1.06-2021- 31.07 2022
Przedmiot został przygotowany w ramach międzynarodowego projektu "Climate CHANge Related to Catolic Education as Subject in the Higher Education Science" finansowanego ze środków Erasmus Plus i realizowanego przez cztery instytucje: Międzynarodowy Uniwersytet Katalonii w Barcelonie (lider), Uniwersytet LUMSA w Rzymie, Akademię Ignatianum w Krakowie oraz firmę nowych technologii MyDocumenta z Barcelony.
Przedmiot posiada 3 ECTS, składa się z 3 modułów, w ramach których zaplanowanych jest 24 godziny zajęć on-line na platformie MS Teams.
Program kursu "Ekologia integralna w katechezie"
Zajęciom towarzyszy praca własna uczestnika przy wykorzystaniu specjalnie przygotowanego e-portfolio: przewodnik po e-portfolio
Data rozpoczęcia kursu: 1.03.2022
Data zakończenia kursu: 7.04.2022
Harmonogram kursu
Zajęcia kontaktowe on-line z wykładowcami odbywać się będą we wtorki i czwartki w godz. 18.00-20.00
Kurs kończy się wydaniem certyfikatu. Udział w kursie jest bezpłatny.
Wykładowcy: dr hab. Barbara Surma prof. AIK, dr hab. Anna Królikowska prof. AIK, dr hab. Paweł Kaźmierczak prof. AIK, dr Jacek Poznański SJ.
Zapisy na kurs do 25.02.2022
Wypełnij formularz
Planowane są następujące sympozja
Organizator: AIK
1. Sympozjum Naukowo- Metodyczne. "W trosce o nasz wspólny dom" Ekologia integralna w edukacji szkolnej"
Data: 2022-09-17 Miejsce: Kraków, ul. Kopernika 26, Akademia Ignatianum w Krakowie
formularz zgłoszeń - https://forms.office.com/r/udQpUpYjRz
Organizator: LUMSA
2. Sympozjum: Zorientowany na przyszłość program nauczania w szkolnictwie wyższym, aby dowiedzieć się, jak nauczać CC & CA w formalnym przedmiocie katolickiej edukacji religijnej
Data: 2022-09-09 Miejsce: Rzym
Organizator: MYD
3. Sympozjum: Udokumentowania umiejętności potrzebnych do nauczania na temat zmian klimatu poprzez nauczanie katolickie w przedszkolach i szkołach podstawowych
Data 2022-09-16 Miejsce: Barcelona
Organizator: UIC
4. Międzynarodowa konferencja: Zmiany klimatu w odniesieniu do katolickiej edukacji religijnej w przedszkolach i szkołach podstawowych
Data: 2022-09-29 Miejsce: Barcelona
- Newsletter CHANCES_1
- Kaźmierczak, P., & Gałkowski, S. (2021). Teologia stworzenia i etyka ekologiczna. Wprowadzanie wątków ekologicznych do programu kształcenia katechetów. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 16(5 (63), 25-35.
- Newsletter CHANCES 2